Translate

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

malowana bluza z reglanem

Witajcie!
Zawsze zastanawiałam się, jak zrobić dobry wykrój na rękaw reglanowy do bluzy, która przez dłuższy czas chodziła mi po głowie :)
Okazało się, że taka forma jest bardzo prosta, a do tego efektowna, lecz najpierw trochę ciekawych informacji na temat reglana :

Rękaw reglanowy to rodzaj rękawa, który wszywany jest o wiele wyżej niż zwykle, i który posiada cięcie w linii prostej od pachy do ramienia.
Rękaw wywodzi się od nazwiska barona Raglana, który stracił rękę w bitwie pod Waterloo, to dla niego zaprojektowano płaszcz z tak wszytymi rękawami.
Rękawy reglanowe zaczynają się już przy kołnierzu bądź dekolcie. Ten fason rękawa bardzo popularny jest w odzieży wierzchniej (jeden z fasonów płaszcza zapożyczył od niego swoją nazwę), ale także wśród odzieży sportowej - prawdopodobnie dzięki temu, że zapewnia większą swobodę ruchu (źródło: internet).

Poszperałam trochę wnikliwiej w necie (konkretnie: ekrawiectwo.net) i  znalazłam zdjęcia, jak etapami skonstruować taki rękaw, mam nadzieję, że przyda Wam się ta wskazówka, mi pomogła bardzo! :)



Dzięki tej pomocy, uszyłam swoją pierwszą bluzę, właśnie z welurowymi rękawami reglanami :)
Kiedy wykroiłam przód bluzy, stwierdziłam, że powrócę jeszcze na moment do motywu kosmosu w trójkącie (jak taki motyw wykonywałam kiedyś farbami możecie zobaczyć TU). Bluza schła dość długo, ale dziś udało mi się ją skończyć. Ja jestem zadowolona, a czy Wam się podoba? :)




Sprawa kolejna: :)
Jeśli słyszeliście o wystawie Splendor Tkaniny w Zachęcie, a nie byliście jeszcze, polecam odwiedzić, moim zdaniem wystawa godna polecenia. Oglądać ją można do dnia 19 maja.
A oto kilka garści fotek z mojego szkolnego wypadu na Splendor: (z góry przepraszam za jakość zdjęć)
















Obecnie nadrabiam szkolne zaległości... Zwłaszcza z tkaniny.. Jestem trochę zrezygnowana i zmęczona, ale to na pewno minie, pozdrawiam Was i zapraszam na fanpage, Milena.



14 komentarzy:

  1. przepiękna jest ta bluza !


    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna bluza! fantastycznie szyjesz, nie mogę się nadziwic <3 na pewno minie, z m&m's wszystko jest możliwe ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! Ta bluza świetnie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie bomba bo ja uwielbiam róz a w połaczeniu t granatem wyszło tobie to super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. sukienka w oczy jest obłędna;D!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie teraz chodzisz do szkoły??? Chodzi mi bardziej o kierunek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "projektowanie ubioru- tkanina artystyczna"

      Usuń
  7. Sukienka z oczami super

    http://amenfashion.pl - check it out !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej! ! Ta bluza to cudo normalnie!Widać ze juz się tym zajmijesz sporo czasu i podziwiam za to! Naprawde nie mpge się napatrzec. Chociaz ten motyw srednio minsie podobabi nie przepadam za rozem to i tak supreer. Cyba kazdy ma wir zaleglosci ja takze , a na dodatek majowka p) Zycze powodzenia w dalszych pracach ze swoja maszyna
    .www.fashionable-sewing.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Hello friends, I wanted to indicate that the site has been very successful :)
    I See hereinafter. I would like to invite you to their created blogs
    and sites. First, have a site named tubidy
    tubidy mp3 music can be downloaded
    via the mobile phone, even a very simple as you wish. Other than that,
    a great atmosphere and a chat with an extremely islami sohbet
    sites Waiting level, new friendships, friendships islami sohbet
    a great environment for the full verbatim by you. Finally, good words, aphorisms, and many others have
    shared with ayrılık sözleri sites
    ayrılık sözleri waiting for you, good blogs.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie,ciekawa wystawa.Podobne były w ŁODZI 20-ścia lat temu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. o kurcze jaka super bluza ci wyszla, raglan moj zlubiony,ale teraz dopiero zobaczylam jak powstaje, bardzo interesujacy blog,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się z każdego komentarza:) Zostaw po sobie ślad:)

Nie spamuj ani nie reklamuj, sama znajdę drogę i na pewno do Ciebie zajrzę :)